Forum/Fan

Information for our Forum users

For the deletion of your posts or deletion of your account please contact us by e-mail at info@agria(dot)de.
For data protection reasons we reserve the right to remove/black out personal data such as names of employees.

Agria Forum

Anhänger für 1700 - zulassungsfähig


Author Message
Written on: 07. 08. 2019 [16:08]
tommmili
Thomas Loosen
Topic creator
registered since: 08.05.2014
Posts: 1
Hallo liebe Gemeinde,
nach jahrelangem Rumstehen in der heimischen Halle will ich meiner 1700 (Ruggerini Diesel) die Welt zeigen, aber nicht zu Fuß hinterher rennen... Problem: der Anhänger - ist zwar dabei gewesen wie ich sie gekauft habe, aber den Hänger krieg ich nicht mehr hin, da stehts eindeutig 1:0 für die Korrosion.. Ausserdem hat der Hänger kein Typschild.
Und die AGRIA keine ABE. Ich habe mir jetzt die Muster-ABE geholt, die ist beim TÜV vorrätig, darin sind eine Reihe von Hängern gelistet, z.B. Typ 81 und Typ 88.

Zur Lösung des Problems möchte ich mir einen Hänger zusätzlich kaufen, der ein Typschild (und evtl eine ABE?) hat. Ist aber nicht ganz einfach zu finden, daher die Frage: kann ich auch einen anderen Hänger verwenden - und krieg ich den auch zugelassen, angeboten bekommen habe ich z.B. einen Hänger AGRIA "Artikel-Nr. 1581". Weiss da jemand was drüber?
Übrigens: die Deichsel ist in passablem Zustand, die kann ich ummontieren , muss also kein Hänger mit Anschluss für die 1700er sein.
Vielen Dank im Voraus für den Wissensschwall der da auf mich zukommticon_confused.gif
Grüßle
T
Written on: 30. 03. 2020 [20:48]
hatydog
Andreas
registered since: 12.06.2019
Posts: 6
Soweit ich weiß gelten Einachser mit Sitzkarren im Sinne der FZV als zulassungsfrei und dürfen für Land- und forstwirtschaftl. Zwecke verwendet werden. Achtung 20km/h Schild nicht vergessen sonst gelten für deine Bremsen strengere Regeln icon_wink.gif



Forum Suche

Quick guide for the search
X


  • Wildcard-Search
    With the help of a so-called wildcard you can look for several search words, which have the same word beginning. If you search e.g. for "Typo*", the search will find everything that begins with "Typo" : Typo3, Typoscript, Typocode, Typo3user... etc.
  • Negative search
    If you do not want to find certain expressions in your search result, you can cause this with placing a hyphen in front. Terms containing this phrase are excluded from the search result.
  • Search for user
    It is possible to limit the search result on answers of certain users. In addition to the retrieval query attach still another "user:username" and find the results, which were written by this certain user. If the username could not be found this will be ignored.
Quick guide for Indexing
X


  • ###LABEL_START_INDEX###
    ###START_INDEX_CONTENT###
Search
Search string
Advanced Search place
Sort by
Show only solved topics
Only show one post per topic
Quick guide

Forum Informationen

Portal information:

At the moment there are 0 users online, thereof 0 registered users and 0 guests.
Today 0 registered users and 0 guests were already online.

Now online


agria.de has 5735 registered user, 6664 topics and 6754 answers. On average 2.35 posts are written per day.